30 Haziran 2012 Cumartesi

Ulaş Sözlüğü I

Yeni başlayanlar için benimle sağlıklı iletişim kurma kılavuzu hazırlamaya karar verdim, aklıma geldikçe böyle listeler hazırlayacağım.

İlk sıradakiler benim kullandığım ifadeler, ikinci sırada gelenler sizin anlamanız gerekenler. Çok çabuk öğreniliyor, hele bir başlayın...

Öcü geldi--> Burnum aktı.
Ev--> Salon
Oda--> Ulaş'ın odası
Sürpriz--> Kinder süt dilimi
Pidig--> Puding
Kel dede--> Nuri dede
Emmi--> Doğan amca
Çizgi--> Çizgi film
Bunun pili bitmiş (örneğin kalem için)--> Bu çalışmıyor (kalem örneğinde "yazmıyor").
Bem--> Ben (Birinci tekil şahıs değil, şu derimizin üzerindeki küçük siyah noktalar, üç tane oldu)
Yorgan, Papi, meme--> Uykum geldi.
Ondan istiyorum (baş parmağımı da otostop çeker gibi hareket ettirmek suretiyle)--> Kinder süt dilimi istiyorum.
Atta gidelim mi?--> Espark'a gidelim.
Bakkal--> Market

1 yorum:

Doğan AKBAŞ dedi ki...

Güzel Yüzlü Yeğenim, Ulaşım,

Yazın hareketli günlerinden sonra Eskişehir'in kışı seni biraz miskinleştirdi galiba. Epeydir yazmıyorsun buralara.
Biliyorum ki bu son yazında hizmete sunduğun sözlükteki kelimelere niceleri eklendi. Seni görememenin üstüne bir de bu yeniliklerden haberdar olamamak Berçem Yengeni ve beni çok üzüyor.
En kısa zamanda senden yeni haberleri ve bilgileri almak üzere
heyecanla ve hasretle bekliyoruz.