10 Ocak 2010 Pazar

Oldu da Bitti

Haftanın başından başlayayım:

Biliyorsunuz Ocak'ın 3'ü itibariyle bir ayı bitirdim. 4 Ocak Pazartesi kontrol için doktorumuza gittik. 800 gr.'lık ağırlık ve 4 cm.'lik boy artışıyla ilk ayın sonunda 3300 gr. ve 50 cm.'yi buldum. Dr. Yaşar Amca'nın söylediğine göre hal ve gidişat "pekiyi"... Salı günü de sağlık ocağında Hepatit aşımın ikinci dozunu vuruldum. Sağlık ocağındaki tartıda hep daha fazla çıkıyorum, dikkatimden kaçmıyor.

Tabi asıl büyük ve bu yazıya başlık olan olay cuma günü yaşandı. Doktorumun tavsiyesi, annemin ve babamın ortak kararları ile sünnet oldum. Bu sünnet olayı benim açımdan tartışmalı aslında; en azından bir fikrimin sorulmasını isterdim doğrusu. Ama ya daha büyüyüp sünnetin korkulacak bir şey olduğunu öğrenseydim daha mı iyiydi? Bilmiyorum. Sanırım bundan sonra hiç bir zaman da bilme şansım olmayacak. Söylediklerine göre bu sünnet işinden geriye dönüş yokmuş.

Neyse... Şöyle oldu: Sabah erkenden hastaneye gittik. Genel Cerrah Dr. İhsan Amca lokal anestezi uygulayarak yaklaşık 20 dakikada "cici"min ucundaki, enfeksiyona neden olabilecek küçük bir parçayı alıverdi. Aslında babam olan biten herşeyi kameraya çekti ama sanırım buradan izlemek istemezsiniz. Yine de en azından bir kısmınızın günün birinde izleyeceğinizden eminim. Operasyon boyunca yalnızca en baştaki iğne kısmında biraz ağladım. Biraz da o soğuk yatağın üzerinde ellerimin ayaklarımın birileri tarafından tutulmasından rahatsız olduğum için ağladım. İşin en "esaslı" kısımlarında ağlamıyordum örneğin. Bu, acı ya da ağrı hissedip hissetmediğim konusunda bir fikir verir sanırım. Doktor amca ayrıca sargıya gerek olmadan bezimi bağlanabileceğimi, iki gün sonra yıkanabileceğimi ve yaklaşık beş gün sonra da tamamen iyileşmiş olacağımı söyledi. Gerçekten de anestezinin etkisi geçtiğinde bile mışıl mışıl uyuduğumu söylüyor annemle babam. Ağrı kesici-ateş düşürücü olarak Calpol adlı bir şuruptan günde dört kere içiyorum. Bir de "cici"min üzerine Terramycin adlı bir merhem sürüyorlar. İşin ilginci bu merhemin göz merhemi olması... Siz hiç üzülmeyin; gözüm gibi bakılıyor "cici"me yani...

4 yorum:

TBU dedi ki...

ulaşım,

bu derece savunmasız iken, gaddar babanın ha poposu ha cicisi diye bütün gizli saklı hazinelerini bir bir görüntülüyor olmasına bugün bir şey demiyorsun, biliyorum, ama ileride bunların acısını çıkaracağını tahmin ediyorum.

ah deden zamanında babanı böyle görüntüleyecekti, sonra bloglarda yayımlayacaktı. aah ah.

bu topraklarda sünnet olunca "şimdi erkek oldun" derler, ama bunu diyenler de aynı dertten muzdarip olduklarından, tecahül-i arif yaparlar aslında. ilkesel olarak karşıyım, ilkel ve zararlı bulmaktayım. ama baban ve annen bunu yapmışsa bir bildikleri vardır. bildikleri olmasa, iki elim iki yakalarında olurdu.

seni yarattılar ya, daha ne olsun!

öpüyorum güzel yeğenim, hayırlı uğurlu olsun "cici"n:)

ha, doğan amcanı aradım bu hafta. ne kadar nispet yapılırsa, o kadar yaptım. ama biraz da mazur görmek lazım, dünya evine giriyor o şu sıra. pek yoğun. sünnet için söylediklerim, bu dünya evi meselesi için de geçerli. herkes "oh oh mutluluk içinde kaldım ulrich" der, ama işin aslı "herkes"in böyle olmaması durumu. senin de biz şanslılardan olmanı dileyeceğim, ne var ki henüz erken.

güzel güzel uyu, bir aydan kısa süre var yeniden kavuşmamıza. ama özledim çok.

TBU dedi ki...

cidden çok özledim:)

akbas dedi ki...

ulaş'ın dedesi babasının fotoğraflarını çekmedi belki ama barbaros amcası'nın elindeki görüntülerden de çekinmiyor değil. bilahare çözmek gerek mevzuyu...

Doğan AKBAŞ dedi ki...

görüyorsun değil mi Ulaş, çok geliyorlar üstüme. tabi sen şimdilik yiyip içip s.çıp uyamak dertlerinin yanında bir de cicinin derdine düştüğün için pek anlayamıyorsun benim durumumu.

"aman ne de tatlı olmuştur şimdi senin cicin" gibi gereksiz bir şirinlik havasına sokmayacağım bu yazıyı. nihayetinde bir ....'ten bahsediyoruz:) (hazır nokta ile sansürlemişken ekleyeyim; kullanacağın ilk küfürler ve kötü kelimeler konusunda da Barbaros Amcan ve Babandan önce davranışımı hayretler içinde takip edeceksin. sen hele bir konuşmaya başla da... ya da dur, sen konuşmaya başlamadan bile başarabilirim sanki bu kelimeleri kullanmanı!?!?!)

sünnet ve evlilik ile ilgili sen biraz daha büyüdüğünde toplayıp dedeni, babanı, Barbaros Amcanı bir tartışma yaparız artık.

öpüyorum yumuk gözlerinden...